Υπηρεσίες Υγείας & Πρόνοιας - Αρχικός Σχεδιασμός Ερωτηματολογίων - Ανάλυση Αποτελεσμάτων Ερωτηματολογίων
'Εργο ΑΣΠΑΣΙΑ ΑΣκληπιείο Πάρκο Αθηνών: Σύνθεση Ιδεωδών & Ανάπτυξης                                         
 Κεντρική Σελίδα  Χάρτης Site Νέα & Ειδήσεις  Βιβλίο Επισκεπτών  


Αρχικός Σχεδιασμός Υπηρεσιών

Πληροφόρησης

Τηλεϊατρικής

Προληπτικής Ιατρικής

Έρευνας

Εκπαίδευσης

Παραπομπής

Αρχικός Σχεδιασμός Ερωτηματολογίων

Πληροφόρησης

Τηλεϊατρικής

Προληπτικής Ιατρικής

Έρευνας

Εκπαίδευσης

 


Πρόοδος Έργου


star.wmf (1334 bytes) Παρακαλούμε την προσοχή σας...
· Η Επιστημονική Ομάδα της Μελέτης "Ασκληπιείο Πάρκο Αθηνών" ολοκλήρωσε το σχεδιασμό των Υπηρεσιών που αφορούν την Υγεία και την Πρόνοια.

Η περιγραφή των Υπηρεσιών είναι διαθέσιμη σε κάθε ενδιαφερόμενο στις Σελίδες αυτές. Η πρόσβαση γίνεται μέσω του πίνακα περιεχομένων στα αριστερά της σελίδας αυτής.

Η Ομάδα θα θεωρήσει εξαιρετική και τιμητική προσφορά κάθε  σχόλιο  και υποδείξεις, που θα θελήσετε να μας στείλετε μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου στη διεύθυνση dsotiri@cc.uoa.gr (υπόψη  Αν. Καθ.  Δημητρίου Σωτηρίου)
ή άλλο πρόσφορο μέσο

Ανάλυση Αποτελεσμάτων Ερωτηματολογίων


Για τον έλεγχο της πληρότητας και ορθότητας στον σχεδιασμό των υπηρεσιών υγείας, για την εκτίμηση του βαθμού στον οποίο καλύπτουν τις ανάγκες και απαιτήσεις των χρηστών, καθώς και για την ακρίβεια της ίδιας της επιλογής τους, σχεδιάστηκαν ερωτηματολόγια, ένα για κάθε υπηρεσία. Οι χρήστες στους οποίους απευθύνονται είναι ιατροί, νοσηλευτές, ασθενείς / συνοδοί, διοικητικοί και τεχνικοί.

 

Η Ομάδα Μελέτης διένειμε 353 ερωτηματολόγια εκ των οποίων επεστράφησαν συμπληρωμένα 185. Υψηλό ποσοστό ανταπόκρισης παρατηρήθηκε στην κατηγορία των ασθενών (83,5%), ενώ ικανοποιητική κρίνεται και αυτή του διοικητικού και τεχνικού προσωπικού (55,8% και 60% αντίστοιχα). Η ανταπόκριση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού εμφανίζεται χαμηλή (24% και 39,3%).

 

Η γενική εικόνα από την μέχρι τώρα ανάλυση δείχνει έντονη την απαίτηση των συμμετεχόντων στην έρευνα για βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η πλειοψηφία πιστεύει ότι ο εξοπλισμός με ηλεκτρονικά μέσα θα συνεισφέρει προς αυτήν την κατεύθυνση. 

Απόψεις πολιτών

 Από τις απαντήσεις των πολιτών (ασθενείς/συνοδοί και διοικητικό/τεχνικό προσωπικό), σε δείγμα 72 ατόμων, μόνο ένα ποσοστό 50% εμφανίζεται ικανοποιημένο από την πληροφόρηση που έλαβε από τους ιατρούς. Το 80% πήρε δική του πρωτοβουλία για περισσότερη πληροφόρηση πάνω στο πρόβλημά του. Όμως, μόνο το 20% κατέφυγε σε ηλεκτρονικές πηγές.

 Στον τομέα της ενημέρωσης (πληροφόρηση για τις λειτουργίες μονάδων υγείας, τα ωράρια, τον εξοπλισμό, κτλ), οι μη ικανοποιημένοι φτάνουν το 70%. Υπέρ της δυνατότητας πληροφόρησης σε όλη τη διάρκεια του 24ώρου τάσσεται το 97,2%. 

Οι απλοί πολίτες επιθυμούν τη βελτίωση των υπηρεσιών πληροφόρησης, ενημέρωσης, εκπαίδευσης και προληπτικής ιατρικής και 85% δηλώνουν πρόθυμοι να συμμετάσχουν ενεργά. Αν και σε ποσοστό 66% δεν έχουν εμπειρία στη χρήση Η/Υ, το 95,5% πιστεύει ότι η ενσωμάτωσή τους στις λειτουργίες των υπηρεσιών θα επιφέρουν θετικές εξελίξεις. Ένα 90% είναι πρόθυμο να αφιερώσει χρόνο στη συμπλήρωση των στοιχείων ενός προσωπικού ηλεκτρονικού ιατρικού φακέλου, προκειμένου να λάβει εξατομικευμένες ιατρικές πληροφορίες και οδηγίες. 

Απόψεις επαγγελματιών υγείας

 Στο μικρό δείγμα των 45 ιατρών και νοσηλευτών, δεν υπάρχει ικανοποίηση από την υπάρχουσα κατάσταση στις υπηρεσίες πληροφόρησης (65%), προληπτικής ιατρικής (92,7%) και έρευνας (73% στα νοσοκομεία και 44,7% στα πανεπιστήμια). Είναι σαφής η πεποίθηση, σε ποσοστά που κυμαίνονται από 88% έως και 100%, ανάλογα με την υπηρεσία, ότι η χρήση Η/Υ θα συμβάλλει θετικά.  

Οι επαγγελματίες υγείας, στον τομέα της εκπαίδευσης, ενώ είναι γενικά υπέρ της χρήσης Η/Υ, εντοπίζουν κάποια σημεία που θα πρέπει να δοθεί προσοχή. Ποσοστό 33% δε θεωρεί προσιτή σε σημαντικό αριθμό φοιτητών την εκπαίδευσή τους μέσω Η/Υ. Οι 41 στους 45 (91%) θεωρούν ότι η συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση αναβαθμίζεται με τη χρήση τηλεματικών μέσων (εικονοσυνεδρίες, δορυφορικά συμπόσια), αλλά το 68% δεν πιστεύει ότι με αυτό τον τρόπο είναι δυνατό να επιτευχθεί ικανοποιητική αλληλεπίδραση.

 Στο χώρο εργασίας, το 60-75 % δεν καλύπτει τις διάφορες ανάγκες του με τα συμβατικά μέσα. Οι 9 στους 10 έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα λόγω απόστασης. Το 66% από αυτούς αναφέρει μεγάλη συχνότητα εμφάνισης τέτοιων περιπτώσεων. Πιστεύουν, σε ποσοστό 92%, ότι η χρήση τηλεματικών μέσων θα διευκολύνει το έργο τους. Ένα 62,5% δε θεωρεί την εκπαίδευσή του στα τηλεματικά μέσα δύσκολη, παρά το γεγονός ότι μόνο 15% έχει ανάλογη εμπειρία.

 

Σε περίπτωση που είναι επιθυμητή η μελέτη των υπηρεσιών υγείας,

κάνετε κλικ εδώ

  

Σε περίπτωση που θέλετε να υποδείξετε τις απόψεις σας και να συμβάλλετε

στην επιλογή των υπηρεσιών υγείας, κάνετε κλικ εδώ

 

 

 

 

1999-2000, Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής, Ιατρική Σχολή,Πανεπιστήμιο Αθηνών

ebmaster: Μιχάλης Γκατζώνης

ρωτήσεις