Περιεχόμενα Δικαιώματα Υποχρεώσεις η-Πνύκα Αναζήτηση

Πληροφόρηση
Προηγούμενη Σελίδα Παιδιών Εφήβων Πολιτών Ασθενών Επαγγελματιών Υγείας Τηλεματική στην Υγεία

Η πληροφόρηση είναι μια πολύ σημαντική διεργασία που αφορά τους πολίτες.

Μετά τη βιομηχανική επανάσταση, η επόμενη επανάσταση που διαδραματίζεται στις μέρες μας είναι η «Επανάσταση της Πληροφορίας».

Χρειαζόμαστε τις πληροφορίες για να μπορούμε να κάνουμε επιλογές. Ωστόσο ο όγκος των διαθεσίμων πληροφοριών είναι τεράστιος. Ταξιδεύουμε (ή κολυμπάμε αν θέλετε) ουσιαστικά σε ένα «Ωκεανό Πληροφοριών» και το πρόβλημα είναι πώς να προσανατολιστούμε και πώς να αξιοποιήσουμε το ταξίδι μας, χωρίς να χαθούμε.

Στο άνω μέρος της σελίδας μπορεί να περιπλανηθεί κανείς σαν άλλος Οδυσσέας, με την ελπίδα ότι θα καταλήξει στην Ιθάκη, αλλά σε αντίθεση με εκείνον, πάρα πολύ γρήγορα.

Οι ιστοσελίδες του ΑΣΠΙΣ (Καλλίπολις) και η Πύλη ΠΑΝΑΚΕΙΑ έχουν φροντίσει για αυτό.

Σας ευχόμαστε "Καλό σας ταξίδι", με καράβι «τα κλικ της τεχνολογίας» και πυξίδα τη λογική. Προτού όμως ξεκινήσετε, αφιερώστε λίγο χρόνο για να διαβάσετε το κείμενο που ακολουθεί:

 

Πληροφορίες αυτές οι "άγνωστες φίλες μας" ...

Οι πληροφορίες είναι απαραίτητες για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε ως άτομα και ως μέλη ομάδων ή ως μέλη της κοινωνίας. Πολλές φορές είμαστε μέλη πολλών ομάδων, αλλά συμμετέχουμε επίσης και στις διεργασίες και διαδικασίες που λαμβάνουν χώρας σε περισσότερες από μια κοινωνίες. Αυτά είναι πολύ γνωστά και προφανή.

Γνωρίζουμε όλοι ότι οι πληροφορίες είναι μάλλον δυσεύρετες, ακριβές για να τις αποκτήσουμε, δύσκολο να τις επεξεργαστούμε και περίπλοκο να τις αξιολογήσουμε. Επί πλέον δεν αλληλεπιδρούν καθόλου μαζί μας και ιδιαίτερα όταν το χρειαζόμαστε. Οι πληροφορίες έρχονται σε μας ως αγαθό μάλλον, παρά ως σχέση.

 Η αναζήτηση πληροφοριών γίνεται συνήθως με τη βοήθεια «ενδιαμέσων». Οι ενδιάμεσοι είναι ή πρέπει να είναι ειδικοί στον τομέα τους, αλλά πρέπει επίσης να απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης μας. Εργάζονται για μας προκειμένου να μας προσφέρουν το καλύτερο δυνατό. Αν συμβαίνουν αυτά, τότε συνεχίζουμε τη συνεργασία με τους «έμπιστους συμβούλους» αξιοποιώντας την εξειδίκευσή τους και την τιμιότητά τους, ακόμα και αν μπορούμε να αποκτήσουμε τις ίδιες πληροφορίες μόνοι μας για την επίτευξη των στόχων μας. Αν όμως συμβαίνουν μια ή περισσότερες από τις ακόλουθες περιπτώσεις:

bullet

ο σύμβουλός μας δεν έχει τις καλύτερες πληροφορίες

bullet

αισθανόμαστε ότι δεν παίρνουμε τη καλύτερη προσφορά

bullet

αισθανόμαστε ασφαλείς ότι μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μόνοι μας και να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα  

τότε αλλάζουμε κατεύθυνση. Φυσικά δεν φταίνε οι πληροφορίες, αλλά το πώς οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιούνται. 

Οι τηλεματικές τεχνολογίες μας επιτρέπουν να αντλούμε τεράστιες ποσότητες πληροφοριών και σχεδόν χωρίς δαπάνη. Είναι τόσες οι ποσότητες των πληροφοριών στις οποίες μπορούμε να έχουμε πρόσβαση, που μάλλον θα πρέπει τώρα πλέον ή στο μέλλον να καταφύγουμε στις υπηρεσίες κάποιου τρίτου, ατόμου, φορέα ή μηχανής. Όμως η συλλογή, η οργάνωση και η παρουσίαση και τελικώς η πρόσβαση στη κατάλληλη ποσότητα των σχετικών πληροφοριών, έχει κόστος. 

Το ποιο σημαντικό όμως πράγμα είναι ότι θέλουμε να είμαστε σε θέση να κάνουμε επιλογές, γνωρίζοντας όλες τις σχετικές πληροφορίες. 

Η Πύλη ΠΑΝΑΚΕΙΑ αναλαμβάνει το ρόλο του "εμπίστου ειδικού" και πιστεύει ακράδαντα ότι εξασφαλίζει στους πολίτες την «απόλυτη βεβαιότητα» ότι έχουν όλες τις πληροφορίες στη διάθεσή τους, ώστε να κάνουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές. 

Παρακαλούμε σημειώστε: Το κείμενο έχει στηριχθεί σε σχετικό απόσπασμα από το Βιβλίο των κκ. P. Keen και M. McDonald, The eProcess Edge, Έκδοση Osborne/McGraw-Hill, 2000.  

 

horizontal rule

Copyright 2002: Ασκληπιακό Πάρκο Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Τελευταία ενημέρωση / Last modified: 04/16/04